viernes, 21 de mayo de 2010

Pujada@Puig de Galatzó

Próleg: Un dels clàssics des senderisme mallorquí, curta pero amb trams molt forts, personalment es una de ses meves preferides, degut a sa varietat des terreny, ses vistes i sa quantitat d'opcions que tenim de desviar-mos.

Distància recorreguda: 4,3km
Desnivell acumulat:
567 m.
Durada: 3h aprox
Altura màxima: 1027 m.
On comença?: Font des pí

Descripció de s'itinerari: Desde sa font des pí, que deixam a ma dreta, iniciam es nostro camí seguint una pista sense asfaltar que puja en forta pendent. Quan es camí descriu una curva a l'esquerra, vorem una desviació a la dreta amb una fita bastant grossa.

Aquest camí mos durà a fer una serie de zig zags per dins es bosc fins arribar a es coll des Carniceret, on trobarem una torre de vigilancia. Aqui hem de cercar una senyal vertical d'on surt un camí a sa nostra esquerra i un altra que segueix prácticament recte, triarem es que segueix recte. Ara seguim pujant, potser aquest és es troç mes complicat de seguir pero si mos fixam a ses fites tampoc tendrem molt de problema.
Ara hem arribat a un punt on hi ha una senyal indicadora amb una flexa, i dues gran fites en forma de "porta", que creuarem per començar a dirigir-mos a sa rosseguera que creuarem per on mos indiquen ses fites. Es molt important que creueu per sa "porta" de fites ja que si vos dona per seguir cap a l'esquerra anireu per un camí que condueix a un barranc bastant perillos.

Una vegada creuada sa rosseguera es camí es bastant clar, el seguim sense dubtar, tenguent en compte que ara s'està empinant es tema i que encara mos queda lo mes complicat per fer, aixi que convé que mos ho prenguem amb tranquilitat.

Poc a poc notarem que es cami se va suavitzant, bona senyal, significa que estam aprop de s'explanada on hi ha sa senyalització cap a es cim des Puig de Galatzó i cap a es Boal de ses Serveres.

Noltros en aquesta excursió triam pujar a es cim des Galatzó, deixant s'excursió des Boal de ses Serveres (que mos duría a Estellencs) per un altra dia. Notareu que a sa senyalització, on posa "puig de Galatzó" hi ha un petit apunt que posa 20 minuts de sofriment o algo aixi. Mos donam per avisats, ja que aquests darrers 20 minuts seràn bastant durs, amb molts de graus d'inclinació i alguns llocs per on haurem de trepar.

Començam a pujar per on mos indica sa senyal, es bastant sencill seguir es camí i ademés hi ha fites que indiquen es camí per tot, fins que arribam a una part on es camí rodetja es cim. Ara mos queda pujar un petit troç de camí que mos conduira a un lloc on ja no hi ha cami i nomes veim roca, pero seguim trobant fites que mos indiquen per on hem de caminar i trepar.

Arribam a una petita explanada desde on ja tendrem molt bones vistes, ja no queda res, divisam a sa paret dreta segons pujam 2 lineas a sa roca, en triam una per on treparem  i una vegada adalt, deixant sa paret a adarrera nostre, començar a caminar cap a l'esquera per pujar els darrers 5 metres fins a es punt geodésic que mos indica que som finalment al cim.

Moment per fotos, bocadillos, sobrassades i botifarrons, convé fer un bon descans, ja que sa baixada, es molt dura per ses cames i acabará amb ses poques forces que vos quedin si la feis tot d'una que arribeu al cim.

Per tornar vàrem caminar per es mateix cami que haviem vengut ja que si deixam es coxo a sa font des pí no hi ha altre manera d'arribar-hi de manera humana (se pot tornar per s'esclenxa pero es un poc locura, que ja relatarem a una altra pujada)

Cim@Puig de Galatzó

Es grup el vàrem formar: