viernes, 21 de mayo de 2010

Pujada@Sa Gubia

Pròleg:Aquesta excursió mos permetrà pegar un passeig per Bunyola, passejar per es camí de s'Alqueria d'Avall i veure algunes cases i possesions "especials" per finalment pujar a sa Gubía. És un itinerari de dificultat molt fàcil, per tota la familia, i que podem fer en hora i mitja mes o manco.

Distància recorreguda: 11kms
Desnivell acumulat:
396m

Durada: 3h aprox
Altura máxima: 609m
On comença?: Parking ca'n Guali

Descripció Itinerari: Deixarem es coxo a ca'n Guali, que es un parking que hi ha adavora una construcció inacabada, i on comença es camí de s'Alqueria d'Avall que seguirem fins creuar sa carretera de Soller. En arribar a ses cases de s'Alqueria d'Avall hem d'agafar es camí de Muntanya, que pasa per sa finca de don Biel Canyellas (ex-president Balear), que no mos va posar cap problema per passar.

Desde aquest punt fins a es coll de sa Gubía hi ha 39 curves en pendent moderada, si mos fixam hi ha drasseres per fer, pero algunes poden desorientar o inclus transformarse en bastant complicades depenguent de sa meteorología. Seguint sa pista, quan s'ha guanyat suficient altura trobarem una bifurcació des camí des mirador i es refugi de Leandre Ximenis a es collet situat entre es puig de sa Gubía.

Per tornar vàrem optar per fer enrera per on haviem vengut, agafant algunes petites drasseres molt mes fàcilment visibles mentres devallam.