jueves, 20 de mayo de 2010

Pujada@Puig Tomir per Menut

Pròleg: Típica excursió "jahovorem" a sa que feia molts d'anys que no pujavem per aquest camí...o aixó pensavem fins que hi vàrem ser. Passarem per s'embotelladora de Binifaldó, una font on podrem omplir ses botelles d'aigua, per llocs d'inclinació molt elevada i camins pedregosos un poc putes.

Distància recorreguda: 11.550 metros
Desnivell acumulat:
604m
Durada: 3h 30'
Altura máxima: 1107m
On comença?: Cases de Menut

Descripció de s'itinerari: Deixarem ses cases de Menut a la dreta i creuarem sa porta que mos condueix a Binifaldó. Es camí asfaltat per es que caminam va pujant molt lleument, arribant a un replà i finalment baixa un poc en arribar a ses cases de Binifaldó.

Deixam aquestes cases a l'esquerra i seguim per es camí asfaltat, que realitza dos curves molt tancades (de fet podeu fer dressera) i arriba finalment a s'embotelladora. Aqui trobarem sa font des Pedregaret, on podem aprovisionar-mos amb aigua. Mos situam de cara a s'acces a s'embotelladora, vorem a la dreta que neix un camí que va adavora de sa reixa de s'embotelladora, fins que trobem una rosseguera adavant nostro, on girarem a la dreta, seguint per es cami, ara en forta pendent.
Aquest camí mos durà a realitzar una serie de zig-zags per superar sa rosseguera per sa part mes alta de sa mateixa. A partir d'aqui hi ha un moment que pareix que es camí desapareix pero nomes hem de seguir ses pintades vermelles i a la vegada camí mes evident per arribar a un punt on sa pendent es mes forta, on hi ha instal.lat un cable metàlic que mos servirà per ajudar a pujar.

Una vegada arribam a es pas es un bon moment per fer una petita pausa, beure un poc d'aigua, fer un riuet, i preparar-mos per es tram final que mos durà uns 25 o 30 minuts mes a bon ritme.

A partir d'aqui i deixant es pas a sa nostra esquena tirarem cap a la dreta per un camí format per uns escalons de pedra, novament ses pintades vermelles mos indiquen sense cap possibilitat de pérdua es camí a seguir. Una vegada superats els escalons es camí gira a l'esquerra i se dirigeix fins un pas format bàsicament per roca, on tornarem trobar uns escalons de ferro que mos ajudaràn a superar s'obstacle.

Per últim ja hi ha vàries opcions i cims, pero noltros vàrem seguir per es centre cap a es cim que queda a l'esquerra venguent d'es camí abans indicat, deixam un cim a la dreta i arribam a es cim on hi ha es punt geodésic. En aquest moment mos trobam a 1107m d'altura i podem disfrutar d'una panoramica genial de ses badies de Pollença i Alcúdia, es un bon moment per fer-se cuatre fotos i pegar una mossegada.

Per baixar triam tornar per on hem vengut, un altra dia tornarem per una ruta alternativa un poc mes locura i molt mes llarga.